آژانس تبلیغاتی صبا مدیا

امروز میخوایم راجع به عکاسی صنعتی صحبت کنیم، البته همه یه پیش زمینه هایی راجع به این موضوع داریم ولی امیدواریم بعد از خوندن این مقاله بتونیم درک بهتری از این موضوع داشته باشیم. خب قطعا شما هم دیدید افراد یا شرکت هایی که برای فروش محصول خود در اینستاگرام یا فروشگاه های آنلاین مثل دیجی کالا و… عکس هایی زیبا و جذاب از محصولاتشون میگذارن تا بتونند در حوزه فروش با بقیه رقابت کنند و خودشون رو پیروز این میدون بکنند.دیگه کسی نیست که بتونه تاثیر تبلیغات را انکار کند و همه‌ی ما قدرتش را در توسعه و گسترش کسب‌وکارها می‌دانیم. در جهانی رسانه ها قدرتمند شده و دور و اطراف ما با عکس‌ها و تصاویر جذاب و زیبا با انواع ترفندها و افکت هایی که روی آن‌ها قرارداده می‌شود فرا گرفته شده، نمی‌توان تاثیر یک عکس صنعتی یا تبلیغاتی حرفه‌ای را نادیده گرفت! فرقی ندارد که شما یک فروشگاه واقعی داشته باشید و یا صاحب یک فروشگاه آنلاین باشید، به خدماتی مثل عکاسی صنعتی نیازمندید تا بتوانید بیزینس خودتان را به مخاطب هایتان معرفی کنید.

در جهان نوین و بزرگ تبلیغات، امروز مشاهده عکس های زیبا و با کیفیت که با تخصص یک عکاس حرفه ای گرفته شده است در حقیقت شناسنامه کاری و هویت بصری یک برند به حساب می آید . ما در این مطلب سعی داریم شما را با عکاسی صنعتی آشنا کنیم. عکاسی صنعتی زیر مجموعه های بسیاری دارد که ما در این مطلب به توضیح بعضی از این عناوین میپردازیم. در انتها لزوم همکاری شما با یک عکاس حرفه ای تبلیغاتی را بیان کرده ایم . قطعا میدونید که یک عکس صنعتی حرفه ای میتوانند بجای چندین مقاله حرف برای سخن گفتن داشته باشند. البته تاثیر تیزر تبلیغاتی، موشن گرافیک و… هم قابل چشم پوشی نیستند و هرکدام مخاطب خاص و بازار خاصی را مورد نظر دارد.

شما باید بتوانید با عکس‌های گویا و پویا، با مخاطب هایتان صحبت کنید و برند خود را به مخاطب بشناسانید. آیا انجام این کار چگونه ممکن است ؟ بنظر شما هر عکسی با هر کیفیتی می‌تواند معرف خوبی برای برند ما باشد؟

عکاسی صنعتی چیست ؟

عکس صنعتی چیست؟ عکاسی صنعتی یکی از زیر مجموعه های حوزه وسیع عکاسی است که خود دارای زیر مجموعه های مختلفی است. عکاسی صنعتی به زیر مجموعه هایی از عکاسی با اهداف تجاری اشاره دارد تا بتواند یک محصول یا برند و یا خدماتی را به فروش برساند. شما اگر کسب و کاری داشته باشید، داشتن عکس‌هایی با کیفیت از محصول یا خدماتتان که بتواند توجه مخاطب شما را به خود جلب کند و مخاطب شما تبدیل به مشتری شود و همینطور بتواند تاثیرات ماندگاری بر ذهن مخاطب شما بگذارد، برای موفقیت‌ کسب و کار شما بسیار حیاتی است. شما باید در فضای مجازی مانند شبکه های اجتماعی و همینطور در فضای واقعی مانند بیلبورد ها و… تصویر ماندگاری در ذهن مخاطبانتان شکل دهید.
به عبارت دیگر بهتر است بگوییم هر عکاسی که با هدف فروش کالا یا خدمات انجام شود از زیر مجموعه های عکاسی صنعتی می باشد. عکس برداری صنعتی، عکاسی از محصولات و خدمات گرفته تا افراد مشهور را میتواند در بر داشته باشد تا در جشنواره های تبلیغاتی روزنامه ها ، بیلبورد ها، کاتالوگ ها و غیره برای جذب مشتری استفاده می شود.
عکس های با کیفیت و زیبایی که روی بیلبوردهای تبلیغاتی، کاتالوگ‎ها، وب‎سایت ها و موارد مشابه مشاهده می‎کنید، زیرشاخه ای از عکاسی صنعتی به حساب می آیند. این حوزه از عکاسی به طور کلی به جهت بالا بردن سطح فروش و ایجاد آگاهی از یک برند در ذهن مشتریان به منظور تبلیغ یک کالا یا خدمات مورد استفاده قرار میگیرد.
مطلبی که میتوان گفت کمتر کسی میتواند نقض کند این است که تصاویر و عکس هایی که از کسب و کار شما منتشر می شود درصورتی که کیفیت و رزولیشن مناسبت را نداشته باشد، سطح برند شما در نظر مشتریانتان قطعا پایین خواهد آمد. همچنین استفاده از فرم های متداول عکاسی، بدون خلاقیت و بکار بردن جلوه های بصری قطعا برای شما سودمند نیست.
حالا شما میتوانید به عکاسی صنعتی به چشم یک منجی برای کسب و کارتان به آن نگاه کنید. یک عکس صنعتی عالی و جذاب میتواند نقطه تمایز شما و رقیبانتان باشد. اگر بطور خلاصه و در یک جمله بخواهیم معنای عکس صنعتی را به شما بگوییم باید گفت تصویری که بتواند توجه مشتری و بیننده را به سوژه ای که در آن هدف عکاسی بوده است جلب کند.
اولین هدف مهم عکاسی صنعتی صنعتی نشان دادن جلوه های بصری واقعی یک محصول است. در عکاسی صنعتی به تصویر کشیدن ویژگی ها و خصوصیات ممتاز یک محصول از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه شود.

انواع عکاسی صنعتی

همان‎طور که اشاره شد، عکاسی صنعتی حوزه وسیعی است و انواع مختلفی از عکاسی زیر شاخه آن قرار می‎گیرد. در ادامه با بعضی از شاخه‎های عکاسی آشنا می‎شویم.

عکاسی صنعتی در اصفهان از کفش

عکاسی محصول

بهتراست بجای صحبت روی تاثیرات و نیاز های عکاسی از کالا و محصول به موارد دیگر این عکاسی که از پرکاربرد ترین و وسیع ترن حوزه از این رشته محسوب می شود صحبت کنیم. فروش غیر حضوری یک محصول مدیون تصاویر و عکس های جذاب، باکیفیت و حرفه ای از محصولات و کالا ها می باشد. یکی از مزایای مهم در عکاسی صنعتی به نمایش گذاشتن مزایا و ویژگی های مختلف و مهم یک محصول و همچنین مشاهده یک محصول از زاویه دیگر که کمتر مشتری به آن توجه می کند میتواند از مزایای رقابتی محصول باشد.

عکاسی تبلیغاتی در اصفهان از کفش

عکاسی تبلیغاتی

عکس های تبلیغاتی با هدف ترغیب به خرید یک کالا یا خدمات عکاسی می شود که در آن ویژگی های محصربفردی رعایت خواهد شد که در مقاله عکاسی تبلیغاتی به تفضل به توضیح آن خواهیم پرداخت. ولی بطور خلاصه میتوان گفت که عکاسی تبلیغاتی در وبسایت ها، تبلیغات تلوزیزونی، بیلبورد ها شبکه های اجتماعی و موارد مشابه استفاده میشوند. در این تصاویر علاوه بر ویژگی های واقعی محصول ویژگی هایی بیشتر از آنچه که محصول دارد بیان میشود.

بطور مثال منظور از عکس بالا سبکی و وزن بسیار کم کفش های puma می باشد که به این صورت عکاسی شده است.

عکاسی هوایی

عکس هوایی نیز از زیر مجموعه های عکاسی صنعتی می باشد که توسط کوادکوپتر یا هلی شات، بالون، هواپیما و هلیکوپتر از ارتفاع های بالا گرفته می شود که دارای جلوه های بصری ویژه ای می باشند. عکاسی هوایی در مواردی از جمله نقشه برداری، پوشش های تصویری مکان هایی که دارای وسعت زیاد می باشند، تجهیزات و ساختمان های بزرگ، پایش، ارائه گزارش از پیشرفت و غیره استفاده فراوانی دارند.

عکاسی معماری و نمای داخلی

این نوع از اعکاسی برای ساختمان ها و بنا های جدید و مدرن و یا نمای داخلی یک سالن همایش، رستوران، خانه و یا یک دفتر کار و هر فضای دیگر می باشد. عکاس های حرفه ای این حوزه با بررسی زوایا و تکنیک های نورپردازی برای نمایش هرچه بهتر یک نما یا فضا زیبایی های آن را به نحو احسنت به تصویر میکشند. این عکس ها معمولا برای تبلیغ مکان های عمومی تازه افتتاح شده، فروش خانه و ساختمان های تازه ساخته شده، تبلیغ رستوران و… مورد استفاده قرار می گیرند.

عکاسی خبری

وقتی صحبت از عکاسی خبری می شود ذهن همه سمت تصاویری میرود که دارای ارزش زمانی هستند و برای انتشار فوری و همچنین مستند سازی عکاسی میشوند. عکس های خبری معمولا برای ثبت اتفاقات یک مراسم افتتاحیه، یک بازدید و مواردی از این قبیل اتفاق می افتد تا این خبر به گوش همگان برسد.

عکاسی صنعتی در اصفهان از غذا

عکاسی غذا

عکاسی غذا نیز یکی از حوزه های عکاسی صنعتی می باشد. در عکاسی از صنایع غذایی به چند دسته تقسیم بندی میتوان کرد که با هم تفاوت های بسیاری دارند.دسته اول عکاسی از غذا های طبخ شده در رستوران ها مانند یک پرس چلو کوبیده یا یک غذایی که مختص رستوران شماست. و دسته دوم غذا های آماده ماننده الویه آماده و یا کنسروجات که در خیلی از مواقع در دسته معاسی محصول دسته بندی می شوند که در این صورت ویژگی های یک عکس حرفه ای برای غذا برای این محصول در نظر گرفته نمی شود.

 

عکاسی ورزشی

این نوع عکاسی جالب‎ترین، مهم‎ترین و حساس‎ترین لحظات در رشته ورزش را به ثبت میرساند. از از این تصاویر در نوشتن اخبار ورزشی، اخبار مربوط به بازیکنان و تحت پوشش قرار دادن وقایع یک رویداد ورزشی استفاده می‎شود. در عکاسی ورزشی از لنز های خاص با نوردهی بالا و یا دیافراگم های بسیار باز و لنز های تله با قابلیت حد اقل زوم ۲۰۰ برابری را دارند استفاده خواهد شد.
خب الان یه الگوی ذهنی توی فکر بعضی از مدیران بوجود میاد که “خودمان کارها را انجام می‎دهیم” ولی وقتی که عکاسی برای تبلیغات مطرح می شود، این کار از عهده افراد داخل مجموعه خارج می شود و تها باید از طرف یک عکاس حرفه ای که در زمینه تصاویر صنعتی و تبلیغاتی فعالیت داشته انجام بشود تا بهترین تاثیر را داشته باشد. تصاویر هرجایی که قرار باشد استفاده شوند چه در وبسایت ها و شبکه های اجتماعی و چه در بیلبورد ها و تبلیغات چاپی؛ باید حرفه ای، جذاب و با کیفیت باشند تا بتوانند در حوزه برندیگ یک کسب و کار کارساز باشند.

عکاسی ماشین

مشتریان این دسته از تصاویر معمولا بنگاه ها و نمایشگاه های ماشین هستند که برای فروش خودرو های داخل نمایشگاهشان نیاز به این خدمات پیدا میکنند. در این حوزه از عکاسی در نظر داشتن زیبایی های یک خوردو و همچنین به نمایش گذاشتن امکانات و آپشن های این ماشین از جمله مهم ترین موارد این عکاسی است.

تفاوت عکس صنعتی و عکس تبلیغاتی چیست ؟

فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

در نگاه اول، شاید عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی مشابه یکدیگر باشند، اما این دو، تفاوت‌هایی اساسی با یکدیگر دارند! در حقیقت، عکاسی تبلیغاتی ، رشته ای از عکاسی صنعتی است و در زیر شاخته آن قرار می‌گیرد..
هنگامی که یک محصول خاص را در اینترنت جستجو می کنید، می توانید چندین عکس را مشاهده کنید که به عنوان بخشی از نتیجه جستجوی شما نمایش داده می شود. این یک نمونه کامل از عکس های صنعتی است. این تصاویر ماهیت یک محصول را به بهترین شکل ممکن به نمایش می گذارند. اشتباه نیست اگر بگوییم که عکاسان تجاری شبیه هنرمندان هستند. آن‌ها با استفاده از رنگ‌ها، نورپردازی، کادربندی و تصاویر شیک تصویری جذاب را به نمایش می‌گذارند.
عکاسی تبلیغاتی عواطف و احساسات خاص یک محصول را در بیننده ایجاد می کند. مانند تصاویری که در بالا مشاهده میکنید، بصورت غریزی بیننده را جذب می کند و او را وادار به خرید محصول می کند. صرف نظر از شیک بودن و زیبا بودن تصاویر، هدف نهایی از عکاسی تبلیغاتی، ترقیب مخاطبان به خرید است.
تصاویر صنعتی با تبلیغاتی تفاوت های عمده ای دارند که در ادامه به چند مورد آنها میپردازیم.

۱. تفاوت در سبک

عکس صنعتی قاب با شکوهی از محصول را ارائه می دهند. این ویژگی تضمین می کند که بینندگان از محصولی که در فوکوس قرار دارد دور نشوند. در نتیجه استایل، پس زمینه و نورپردازی جلوه ای خنثی دارند. از سوی دیگر، عکاسی تبلیغاتی به تکنیک های فریم بندی شیک، جسورانه و مبتکرانه متوسل می شود.
هدف آن جلب توجه بینندگان و برانگیختن احساسات خاص در آنها در مورد محصول است. از این رو، فناوری های مورد استفاده نیز در دو روش عکاسی متفاوت است. یک عکاس صنعتی ممکن است از نور خیره کننده در عکسبرداری استفاده نکند زیرا می تواند محصول را تحت تأثیر قرار دهد، ولی عکاس تبلیغاتی از هر تجهیزی که بتواند محصول را با شکوه بیشتری نشان دهد نشان میدهد.

۲. تفاوت در کاربری نهایی

کاربری نهایی نیز برای عکاسی تجاری و تبلیغاتی متفاوت هستند. اغلب، تصاویر گرفته شده توسط عکاسان تجاری برای معرفی محصول استفاده می شود. به عنوان مثال، در نظر بگیرید که یک انتشارات کتاب دارید. اگر بخواهید یک کتاب را در فروشگاه های اینترنتی مانند دیجی کالا برای فروش قرار بدهید نیاز به یک عکس صنعتی پشت زمینه سفید دارید که مخاطب بتواند جلد محصول را بررسی کند و بطور واضح بتواند محتوای جلد را مطالعه کند.
از طرف دیگر، تصور کنید یک کتاب تازه منتشر شده را با مضمون اشعار شیرین فارسی را میخواهید در شبکه های اجتماعی در کمپین فروش با تخفیف، تعداد قابل توجهی از این محصول را به فروش برسانید. اینجا شما به یک عکس تبلیغاتی که تشکیل شده از یک میز و صندلی چوبی با رومیزی سفره قلمکاری در یک عمارت قدیمی نیاز دارید. روی این میز یک لیوان چای بهمراه این کتاب وجود دارد که یک پرنده خوش رنگ کنار این میز نشسته است.

مزایای عکاسی صنعتی برای کسب و کارها

یکی از مهم ترین اهداف عکاسی صنعتی متقاعد سازی مشتری است، پس میتوان ماندگاری در ذهن مشتری و بوجود آوردن ذهنیت مثبت در ذهن اون یکی از مهمترین اهداف این نوع از عکاسی است.پس برای انجام چنین کاری شما به یک تیم حرفه ای، خلاق و باتجربه در این زمینه است تا بتوانند ضمن ارزیابی بازار هدف و مششتریان شما با بهترین متد ها و تکنیک ها سوژه شما را به تصویر بکشد.
بالا بردن سطح کیفیت تصویر برند شما، بالا بردن سطح برتری برند شما، بالا بردن سطح آگاهی از برند، افزایش فروش و برگشت سرمایه از جمله مزایای عکاسی صنعتی برای یک کسب و کار و بیزنس می باشد.

3 دیدگاه دربارهٔ «عکاسی صنعتی چیست؟ انواع عکس صنعتی چیست ؟»

  1. فاطمه حسینی

    من یه تعداد عکس برای سایت و اینستاگرامم نیاز دارم، باید چیکار کنم؟
    چه نوع عکسی نیاز دارم؟

    1. ابوالفضل

      برای بررسی دقیق نیازتون لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید.
      ۰۹۳۸۷۸۸۸۷۱۶ یا ۰۳۱.۹۱۰۱۱۳۳۲

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *