آژانس تبلیغاتی صبا مدیا

در مقاله های قبلی شما را با عکاسی صنعتی بطور کامل آشنا کردیم اگر بررسی نکردید همن الان میتوانید با کلیک روی لینک این مطلب را مطالعه نمائید. همچنین توضیحات کاملی راجع به عکس های تبلیغاتی در مقاله عکس تبلیغاتی چیست نوشتیم که میتوانید از طریق این لینک مطالعه نمائید.

ولی همچنان بعضی از افراد این دو را باهم اشتباه میگیرند. ما در این مقاله سعی داریم عکاسی صنعتی و  عکاسی تبلیغاتی را باهم مقایسه کنیم و تفاوت این دو را برای شما توضیح دهیم. هرچند هر دوی این ها دو مقوله تخصصی به حساب می آیند و باید توسط عکاسان حرفه ای انجام گیرد ولی خب مواردی که باید در تصویربرداری رعایت شود باهم متفاوت هستند. هرعکس کاربرد خاصی دارد و اهداف خاصی را مد نظر دارد.

با ما همراه باشید تا در ادامه تفاوت این دو را باهم مقایسه کنیم.

عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی صنعتی چیست؟

به وبسایت دیجی کالا یا آمازون مراجعه کنید، تصاویر محصولاتی که در اونجا میبینید معمولا تصاویری هستند با بکگراند سفید و بدون هیچ گونه سایه و هر چیز اضافه دیگری. اینها همه نوعی از تصاویر صنعتی هستند. خلاصه عکاسی صنعتی نوعی از عکاسی است که هدفش به تصویر کشیدن ماهیت یک کالا به بهترین و واضح ترین شکل ممکن. مشتری باید کالایی که قصد خرید آن را دارد کامل بررسی کند. خب اینجا تصاویر صنعتی نقش خود را ایفا میکنند و ریز جزئیات و جلوه ها و زیبایی های محصول را به تصویر میکشد.

قصد از عکاسی صنعتی یک محصول، به نمایش گذاشتن جزئیات فنی کالا و ویژگی های آن می باشد.در برخی مواقع نحوه استفاده از آن و رفع نیاز توسط آن محصول نیز مدنظر است. البته عکس صنعتی فقط مختص به کالا نیست و میتواند شامل خدمات، سختمان ها، مواد غذایی و غیره نیز بشود.

اولین هدف عکس صنعتی به تصویرکشیدن سوژه در فضای مجازی یا تبلیغات چاپی یا کاتالوگ ها برای فروش است. فروشندگان معمولا از تصاویر صنعتی به عنوان تکه های اطلاعاتی استفاده میکنند تا بتوانند مخاطبان را به مشتریان جدید تبدیل کنند. به همین خاطر این تصاویر باید دارای پس زمینه های خنثی و تک رنگ باشند که ذهن مخاطب را از سوژه اصلی پرت نکنند. البته بسیاری از سایت ها و فروشگاه های آنلاین مانند دیجی کالا، آمازون و… از تصاویر با پس زمینه سفید استفاده میکنند.

نکات مهم در عکاسی صنعتی

۱. اولین نکته مهم در عکاسی صنعتی نورپردازی حرفه ای است. نورپردازی باید به شکلی انجام گیرد که سایه های سوژه به حداقل برسند و سوژه بدون هیچ گونه سایه ای باید عکاسی شود. منظور از سایه هم سایه محصول روی بکگراند است و هم سایه محصول روی خودش مد نظر است.

۲. در عکاسی صنعتی شما باید از شارپ ترین لنز ها با فاصله کانونی مناسب همچنین سه پایه و فیلتر های ضروری استفاده کنید.

۳. در نهایت شما باید عکس را با نرم افزار های ویرایش عکس مانند فتوشاپ و …  ویرایش کنید و جزئیاتی که نباید در تصویر وجود داشته باشد مانند لکه ها و … را حذف کنید.

عکاسی تبلیغاتی در اصفهان

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

خب الان نوبت رسید به این که ببینیم عکس تبلیغاتی چیست؟ عکس تبلیغاتی نیازمند خلاقیت بیشتری در عکاسی و فتومونتاژ است. البته لازم به ذکر است که بگوییم عکاسی تبلیغاتی نیز از زیرمجموعه های عکس صنعتی به شمار می آید. عکس های تبلیغاتی بیشتر هدف انتقال یک احساس را دارند. عکس های تبلیغاتی یک داستان از خود بیان میکنند تا بتوانند به کالا یا خدمات شما جذابیت بیشتری ببخشند. در عکاسی تبلیغاتی شما انگیزه خرید را در طرف مقابل بوجود می آورید تا این که محصول را فقط نمایش دهید.

صحنه آرایی هنرمندانه یکی از مهم ترین مواردی است که در عکاسی تبلیغاتی به آن نیاز داریم. بعد از صحنه آرایی برای عکاسی تبلیغاتی نوبت به بکار بردن تکنیک های نورپردازی و تصویر برداری است. که آزادی در خلاقیت برای گرفتن تصاویر تبلیغاتی مهم ترین ویژگی های یک عکاس تبلیغاتی است.

مونتاژ تصاویر یا به اصطلاح فتومونتاژ تصاویر در عکاسی تبلیغاتی یکی دیگر از موارد مهم در این حوزه می باشد که باید توسط طراحان و عکاسان متخصص در این زمینه این کار انجام شود.

عکاسی تبلیغاتی در اصفهان

یک نکته مهم در عکاسی تبلیغاتی:

در عکاسی تبلیغاتی مهم است که به محصول و کمپین تبلیغاتی که قرار است عکس در آن شرکت کند توجه ویژه ای داشته باشید. بطور مثال وقتی قصد عکاسی تبلیغاتی از یک محصول را دارید  این سوال رو از خودتان بپرسید که آیا این عکس با هدف کمپین تبلیغاتی من تناسبی دارد ؟ آیا این عکس میتواند منظور مورد نظر من را به مخاطب برساند ؟ اگر پاسخ های شما بله بود که کارتان بسیار عالی است و ادامه بدهید. ولی اگر پاسخ شما به خودتان خیر بود باید بیخیال شوید!

حالا تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی چیست ؟

همانطور که قبلا عرض کردیم عکاسی تبلیغاتی از زیر مجموعه های عکاسی صنعتی است. عکاسان صنعتی فقط با دانش عکاسی و نورپردازی میتوانند تصاویر صنعتی خوبی را ثبت کنند. ولی عکاسان تبلیغاتی غیر از دانش عکاسی و نورپردازی نیاز به داشتن اطلاعات و دانش راجع به حوزه تبلیغات و بازاریابی نیز می باشند.

عکس تبلیغاتی و عکس صنعتی هر دو برای تبلیغ و فروش محصول استفاده می شوند. ولی با این تفاوت که تصاویر صنعتی واقعیتی از ماهیت محصول را ارائه میدهد ولی تصاویر تبلیغاتی یک داستانی از یک محصول و خدمات یا کاربرد و استفاده یک محصول یا خدمات ارائه میدهند. در تصاویر صنعتی تمرکز تصویر فقط بر روی نمایش تک تصویر واقعی از محصول است که مشتری بتواند محصول را بررسی کند. ولی تصویر تبلیغاتی هدف ترقیب مشتری برای خرید یا برانگیختن یکی از احساسات مخاطب برای ترقیب به خرید را در بر دارد.

در یک جمله بطور خلاصه میتوان گفت: عکس های صنعتی یک نمای واقعی از محصول را بدون هیچ گونه اغراق با جزئیات نشان میدهد. ولی یک عکس تبلیغاتی محصول را با کمی اغراق همراه با پس زمینه های متفاوت و رنگین تری نشان میدهد.

ولی هم در عکاسی تبلیغاتی و هم در عکاسی صنعتی ما نیازمند تجهیزات مانند دوربین و لنز های جدید، با کیفیت و مناسب عکاسی صنعتی استفاده کنیم تا بتوانیم بهترین تصاویر را ثبت کنیم.

در نهایت؛

ما در این مقاله سعی کردیم تفاوت این دو عکاسی را براش ما توضیح بدهیم که شما راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید و انتخاب کنید که کدام یک از خدمات ما مورد نیاز شما و مورد استفاده برای شما است. لطفا برای ثبت سفارش عکاسی صنعتی و یا عکاسی تبلیغاتی خود حتما از این صفحه دیدن کنید و با ما تماس بگیرید.

2 دیدگاه دربارهٔ «فرق عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی چیست ؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *