آژانس تبلیغاتی صبا مدیا

وقتی شما به فکر ساخت یک تیز تبلیغاتی و یا هر متد تبلیغاتی دیگر مانند بیلبورد و… می روید قطعا به این فکر میکنید که آیا بازدهی دارد ؟ آیا میتواند برای من درآمد داشته باشد ؟ خب باید بگیم که به عوامل مختلفی بستگی دارد ،  در این مقاله به چند مورد از این عوامل اشاره میکنیم .

تبلیغات خلاقانه صنعتی Caterpillar brand work boots

مزیت رقابتی

هنگامی که شما تصمیم به خرید یک محصول می گیرید وقتی به مغازه ای مراجعه میکنید اگر دو برند در  ذهن شما ارزش یکسانی داشته باشند قطعا محصول ارزان تر را انتخاب میکنید چون مطمعن هستید که از نظر کیفیت و بقیه موارد یکسان هستند.ولی اگر اسم یک برند بیشتر در ذهن شما جای گرفته باشد و بدانید که بهتر میتواذند نیاز شما را رفع کند قطعا بدون در نظرگرفتن قیمت به سراغ محصول برندی که در ذهن شماست خواهید رفت.

خب در همین ابتدا بهتر است بگوییم که قبل از شروع تبلیغات و ساخت تیزر تبلیغاتی به فکر یک مزیت رقابتی برای محصول خود باشید. وقتی نام از مزیت رقابتی می بریم فکر میکنید که محصول شما باید یک مزیت برای رقابت داشته باشد یا آن را متفاوت کنید. ولی نکته قابل توجه اینجاست که شما باید یک مزیت رقابتی برای محصول خود بیابید!

محصولاتی که مصرف کنندگان آنها را خرید میکنند یا بین دو محصول از 2 نام تجاری تردید دارند اغلب هیچ تفاوتی باهم ندارند اما به نظر شما چرا خریداران بین این دو نام تجاری انتخاب میکنند ؟ بله درسته بخاطر مزیت های محصول و یا برند این اتفاق می افتد. در اصل اگر هر دو محصول را در دو کفه ترازو قرار دهیم هردو وزن یکسانی دارند ولی در ذهن مشتری ممکن است یک محصول تعادل دو کفه ترازو را برهم بزند و یک محصول یا نام تجاری برنده شود.

وقتی صحبت از مزیت های محصول یا مزیت رقابتی می شود قطعا به فکر بر هم زدن تعادل دو کفه ترازو می شوید. بلکه به دنبال ایجاد مزیت های رقابتی خاص و وزنه های سنگین میگردید که بتواند تعادل ترازو را به نفع شما برهم زند. ولی این کار نیاز نیست!

شما فقط به اندازه پر کاهی نیاز دارید تا بتوانید تعادل کفه ترازو را به نفع خود برهم بزنید.

بعنوان مثال شما تبلیغ دو اسپری حالت دهنده مو را باهم مقایسه کنید. برند X در تیزر های تبیلغاتی خود به این مورد اشاره دارد که میتواند حالت مو  های شما را تا چندین ساعت بیشتر از بقیه اسپری ها نگه دارد. همینطور برند y در تیزر های تبلیغاتی خود به این مورد اشاره میکند که علاوه بر این که میتواند حالت مو های شما را تا چندین ساعت بیشتر از بقیه اسپری ها نگهدارد، همچنین میتواند مو های شما را براق هم بکند. درصورتی که همه اسپری های حالت دهنده مو کمی مو را براق میکنند ولی این برند فقط این ویژگی را نام برد و توانست تعادل کفه ترازو را به نفع خود برهم بزند.

پس به فکر یافتن یک مزیت رقابتی برای محصول خود باشید.

تکرار

اگر شما هم از تکرار یک تیزر تبلیغاتی تلویزیونی یا یک تصویر از چندین بیلبورد که به هم شبیه هستند یا از یک نام تجاری هستند خسته شده اید باید بگویم که آن برند یا نام تجاری تبیلغات موثر و اثرگذار بخش تری داشته اند. چون توانسته اند که در ذهن شما جایی برای خود پیدا کنند.

همانطور که میدانید شما با دیدن یکبار  یک تصویر و یا فیلم تبلیغاتی هیچ تاثیری در ذهن شما نخواهد گذاشت ولی وقتی شما چندین بار و یا چندین جا این تیزر تبلیغاتی و یا عکس تبلیغاتی را ببینید، قطعا کنجکاو می شوید که این تبلیغ مربوط به چیست ؟ مربوط به چه کسی است ؟ و اگر حتی با یکبار دیدن کامل آن تیزر تبلیغاتی و یا دیدن با توجه به جزئیات آن تیزر عکس تبلیغاتی نتوانید به کاربرد محصول ئی ببرید قطعا در اینترنت به دنبال آن میگردید. پس تکرار یک تبلیغ میتواند باعث جذب شود.

بطور مثال اگر شما یک تیزر تبلیغاتی را فقط  50 بار در تلوزیون بخواهید پخش کنید، پیشنهاد ما این است که در یک ساعت مشخص و قبل از یک فیلم مشخص چندین بار پخش کنید تا این که در ساعات پراکنده روز. چون شما به مخاطبتان این اجازه را میدهید که  چندین بار شما را ببیند و در ذهنشان جایی برایتان باز کنید.

تبلیغ آشنا

برند های موفق معمولا در تیزر های تبلیغاتی خود از المان ها، کلمات و یا تصاویر آشنا به ذهن مخاطب استفاده میکنند.  بطور مثال شرکت اتومبیل سازی ولو تاکید دارد که خودرو های ایمن تری نسبت به بقیه خودرو ها دارد. هرچند شاید خودرو های شرکت های دیگر ایمن تر از این شرکت بودند.

همینطور وقتی اسم از یک ماشین ایمن به وسط می آید همه ذهنشان به سمت ماشین های ولو  می رود که ماشین های بسیار ایمنی هستند هرچند از لحاظ مقاوت خودرو های شرکت آوودی و تسلا ایمن تر از ولوو هستند.

تیزر تبلیغاتی موزیکال

تیزر های تبلیغاتی موزیکال قطعا تاثیر بیشتری در ذهن مخاطب دارند  چرا که برای شما هم تا بحال پیش آمده که بار ها و بارها  آهنگ و متن یک تیزر تبلیغاتی را زیر لب چندین بار تکرار میکنید. اگر جلوی دیگران نگویید و برای آن برند تبلیغ نکنید حتما با تکرار زیاد در ذهن خود جایی برای آن برند باز خواهید کرد. خصوصا اگ موزیک و سبک یک تیزر تبلیغاتی جنبه فان داشته باشد و یا از یک موزیک محبوب برگرفته شده باشد احتمال موفقیت تبلیغ بیشتر خواهد شد.

البته لازم به ذکره که بهتون بگیم اینها فقط قسمت کوچکی از یک مرحله در ذهن مشتری قرار گرفتن است. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله بعدی ما که راجع به فراگرد های ذهنی در تصمیم گیری در ذهن مشتری می باشد را حتما مطالعه کنید. زیرا مرحله دوم که اولویت خرید مشتری می باشد بسیار مهم تر از این مرحله می باشد.

درصورتی که شما نیز قصد تبلیغات یا سخت تیزر تبلیغاتی دارید میتوانید از مشاوران تیم صبا مدیا کمک بگیرید و یا به صفحه مربوط به ساخت تیزر تبلیغاتی و صنعتی مراجعه کنید.

و در پایان بهتر است یادآوری کنیم که همه نکات یک تبلیغات موثر فقط موارد بالا نیستند و موارد مهمتری هم هستند که در مقالات بعدی به آنها اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه تبلیغات تاثیر گذار داشته باشیم ؟»

  1. علیرام حسینی

    سلام
    شما خودتون هم مشاوره و راهنمایی در این زمینه میکنید یا نه؟

    1. ابوالفضل

      بله حتما با کارشناسان ما ۰۳۱.۹۱۰۱۱۳۳۲ اماس بگیرید حتما راهنماییتون میکنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *