آژانس تبلیغاتی صبا مدیا

امروزه با توجه به این که تصویربرداری هوایی یکی از مهم ترین نما های مورد نیاز در ساخت تیزر های تبلیغاتی، فیلم های سینمایی، کلیپ های اینستاگرامی، مستند ها و… می باشد لازم است قبل از گرفتن این نما ها فرد متخصص کار خودمان را پیدا کنیم. هر یک از این موارد بالا نیازمند مهارت ها و دانش های تخصصی خاص می باشند تا بتوان یک پلان بسیار زیبا و مورد نظر ما را پیاده سازی کند. ما این ها رو به چند دسته تقسیم کردیم که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.

فیلمبرداری هوایی در اصفهان

فیلمبرداری هوایی صنعتی

در این تیزر ها سوژه اصلی ما معمولا ماشین آلات و تجهیزات صنعتی کارخانه جات یا محصولات تولیدی کارخانه که با اهداف خاصی چینش و یا نصب شده اند می باشد. در برخی از مواقع هدف اصلی و سوژه اصلی ما خود سازه کارخانه به منظور عظمت و بزرگی آن می باشد که معمولا این نما ها با نماهای ماشین آلات و دستگاه ها ترکیب خواهند شد. در کار های صنعتی خصوصا داخل سوله ها که باید فیلمبرداری از ماشین آلات انجام شود نیازمند مهارت خاص پرواز می باشد. زیرا داخل سوله ها ستون ها و لامپ ها،جرثقیل و… مواردی از این قبیل که از سقف آویزان شده اند کار پرواز را دشوار می کند. که بهتر است از پهپاد های دارای سنسور مانند MAVIC 2 PRO , MAVIC 3 PRO استفاده نمود تا احتمال خطرات ناشی از برخورد پرنده با موانع را کاهش داد.هرچند سنسور های پرنده قابلیت تشخیص سیم ها و کابل های آویزان شده را ندارد و تشخیص این موانع بعهده خلبان می باشد. درضمن لازم به ذکر است که اگر که پهپاد شما بیمه باشد درصورتی که در محیط داخل سوله خسارتی به بار بیاید حق فرانشیز بیمه پهپاد 30 درصد می باشد.

برای انجام خدمات تصویربرداری حرفه ای صنعتی جهت ساخت کلیپ و تیزر های صنعتی باما تماس بگیرید 031.91011332

فیلمبرداری و عکاسی هوایی از ساختمان ها و سازه ها

در این تصویربرداری هوایی سوژه اصلی ما ساختمان ها و سازه ها مورد نظر ما می باشد. ولی تفاوت اصلی اینجاست که این ساختمان تمام شده است یا نیمه کاره؟ درصورتی که ساختمان مورد نظر تمام شده باشد ضمن این که عظمت و بزرگی سازه مد نظر باید باشد زیبایی و نمای سازه نیز از موارد پر اهمیت می باشد. برای فیلم برداری از نمای سازه در بعضی از پلان ها پرنده تا حد ممکن باید به سازه نزدیک شود تا بتواند بهترین جزئیات را نشان دهد. در این نوع تصویربرداری ها حتما قبل از انجام پرواز ضمن هماهنگی های اماکن و مجتمع های نظامی و انتظامی با همسایگان محل پرواز حتما هماهنگی صورت پذیرد تا منجر به ناراحتی و آزردگی هماسیگان محل فیلمبرداری و یا عکاسی نشود زیرا این کار از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری است.

فیلمبرداری و عکاسی مراسمات و جشن ها

یکی دیگر از موارد پرکاربرد در تصویربرداری هوایی، فیلمبرداری از مراسمات و جشن ها می باشد. بهتر است قبل از صحبت راجع به این موضوع بگم حتما قبل از پرواز در این مراسمات حتما پهپاد خود را بیمه مدنی و بیمه مسئولیت کنید زیرا اگر به هر دلیلی پرنده شما دچار صانحه شد و به یکی از افراد برخورد کرد تمامی خسارت های جانی و مالی بعهده خلبان می باشد. البته در قوانین پرواز ذکر شده که شما اجازه نزدیکی به افراد را از فاصله نزدیک تر از 100 متر را ندارید. برای مراسمات در محل تالار ها و سالن های همایش بهتر است پرواز نداشته باشید و سعی کنید در محل هایی که فضای باز هستند این کار را انجام دهید تا خیالتان آسوده باشد. البته باید همینجا ذکر کنیم که فیلم برداری از جاده و خیابان های عمومی سطح شهر نیز با هماهنگی و مجوز امکان پذیر می باشد.

فیلمبرداری و عکاسی هوایی در طبیعت

یکی از دلنشین ترین تصویربرداری ها فیلمبرداری و عکاسی از طبیعت می باشد. معمولا برای پست های اینستاگرامی، مستند ها و کلیپ های فرمالیته ودینگ مورد استفاده قرار میگیرد. برای فیلمبرداری از طبیعت حتما مطمعن باشید که در اطراف شما سایت های پدافند موشکی پادگان و دیگر اماکن نظامی آشکار و نهان وجود نداشته باشد تا بتوانید پرواز کنید. در فیلم برداری از جنگل ها بهتر است از پهپاد های سنسور دار استفاده کنید تا موجب برخورد با موامل طبیعی مانند درختان و بوته ها در جنگل نشود هرچند سنسور پهپاد ها قادر به تشخیص شاخه های درختان نیستند. نکته بسیار مهم در پرواز در کوهستان این است که حتما مطمعن شوید عقاب و شاهین آن اطراف لانه نداشته باشد زیرا اگر این چنین باشد ممکن است خاطره ای نه چندان خوب برای شما به جای بگذارد. پرنده هایی مانند عقاب و شاهین از زیر به پرنده حمله می کنند و پرنده را وارونه میکنند تا روی زمین بیافتد. داشتن سنسور پایینی پرنده میتواند تا حدودی از این خطرات جلوگیری کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش فیلمبرداری هوایی و عکاسی هوایی به این صفحه مراجعه کنید.

در این مقاله ما سه نوع از تصویربرداری پرکاربرد در صنعت تصویربرداری هوایی را بررسی کردیم درصورتی که نوع دیگری از این کار در ذهن شماست در کامنت های این پست برای ما ارسال کنید تا حتما مقاله ای راجع به آن برای شما تولید کنیم.
قبل از این که این مقاله رو تمام کنیم بهتره که چند نکته رو هم متذکر بشیم!

در این مقاله منظور ما از پهپاد مولتی روتور های معمولی بود. درصنعت فیلم برداری نوع های دیگری از پهپاد ها مانند پهپاد های مسابقه ای و اف پی وی وجود دارند که روی صحبت ما با این پرنده ها نبود.

پهپاد های FPV پهپاد هایی هستند که سرعت بسیار بالایی دارند و با عیند مخصوص تصویر را مشاهده میکنند. این پرنده ها تایم پرواز بسیار کمی دارند و با سایز کوچکی که دارند و همینطور عینک مخصوص این امکان را به خلبان میدهند که بتواند از کوچک ترین حفره ها ردشوند و تصویرهایی خارقلعاده خلق کنند. برای پرواز با این نوع پرنده ها شما نیاز به داشتن مهارت پروازی خاصی هستید که در آینده حتما مقاله ای راجع به این نوع پرنده ها خواهیم نوشت.

1 دیدگاه دربارهٔ «درمورد فیلمبرداری و عکاسی هوایی بیشتر بدانید!»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *