آژانس تبلیغاتی صبا مدیا

کمپین تیزر به مجموعه ای از تبلیغات اطلاق می شود که به آرامی اطلاعات مربوط به یک رویداد آینده، معرفی محصول یا اعلامیه را نشان می دهد. همچنین به عنوان کمپین‌های پیش از راه‌اندازی شناخته می‌شوند، آنها از سرنخ‌هایی برای ارائه نکاتی در مورد اعلامیه به مخاطبان استفاده می‌کنند.
سرنخ ها ممکن است ساده یا رمزآلود باشند و مخاطبان را ترغیب کنند تا پیام پشت هر تبلیغ را رمزگشایی کنند. هدف از کمپین های تیزر این است که مردم را به صحبت در مورد یک برند یا محصول خاص تشویق کنند که باعث افزایش آگاهی و تعامل می شود.
بازاریابانی که کمپین‌های تبلیغاتی را توسعه می‌دهند، هر مرحله از استراتژی ارتباطی خود را با دقت برنامه‌ریزی می‌کنند تا مطمئن شوند که هر تبلیغی باعث ایجاد تعلیق و هیجان منتهی به افشای نهایی می‌شود. آنها ممکن است از انواع مختلفی از رسانه ها برای ایجاد این تبلیغات از جمله فیلم ها، تصاویر گرافیکی، عکس ها، صداها و فایل های GIF استفاده کنند.

چرا کمپین های تیزر اثربخش هستند ؟

بازاریابان از کمپین های تبلیغاتی استفاده می کنند زیرا در جلب علاقه موثر هستند. استفاده از این نوع کمپین همچنین به بازاریابان این امکان را می‌دهد که داستانی در مورد محصول، خدمات، رویداد یا کسب‌وکاری که در طول زمان تبلیغ می‌کنند بیان کنند، که می‌تواند آن را بیشتر از یک اعلامیه به یاد ماندنی کند. کمپین های تیزر نیز به خوبی کار می کنند زیرا:
احساس مشارکت ایجاد کنید: کمپین‌های تیزر ابزاری عالی برای ایجاد احساس راز در طرفداران هستند که می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا رابطه شخصی‌تری با برندی که بازاریابی می‌کنید ایجاد کنند.
ایجاد تعلیق: کمپین های تبلیغاتی موفق هیجان و انتظار برای افشای بزرگ ایجاد می کند، که باعث می شود مردم با محتوای شما درگیر شوند.
ایجاد کنجکاوی: سرنخ‌ها و پیام‌های رمزآمیزی که بازاریابان برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند، حس کنجکاوی مخاطبان و تمایل آنها به دانش را جلب می‌کند.
تشویق مکالمه: کمپین های تیزر به اعضای مخاطبان چیزی برای صحبت در مورد آن می دهد، زیرا آنها سعی می کنند آنچه را که اعلان بزرگ است کشف کنند، که می تواند به تقویت حس جامعه در اطراف یک برند کمک کند.
یک تجربه تعاملی ارائه دهید: اعضای مخاطب اغلب تلاش می‌کنند تا بفهمند همه سرنخ‌های مختلف در یک کمپین تیزر به چه معنا هستند، که تجربه‌ای تعاملی و بازی مانند ایجاد می‌کند که رقابت دوستانه با طرفداران دیگر را تشویق می‌کند.

شما میتوانید برای ایجاد یک کمپین تیزر تبلیغاتی اثربخشی و هدفمند بدون هدر دادن وقت و پول از مشاوران و کارشناسان آژانس تبلیغاتی صبا مدیا کمک بگیرید یا از صفحه ساخت تیزر تبلیغاتی در اصفهان بازدید کنید.


۸  نکته برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی

در حالی که هر کمپین تیزر منحصر به فرد است، مراحل اساسی برای توسعه موثر آن وجود دارد. در اینجا هشت نکته برای کمک به ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق وجود دارد:

۱. مرموز باشید

برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق، رازی را برای مخاطبان خود ایجاد کنید تا آن را حل کنند. می‌توانید از تصاویر یا پیام‌های مرموز استفاده کنید، سرنخ‌هایی را در معماها یا قطعات پازل ارائه دهید یا سؤالاتی را برای تشویق طرفداران به حدس زدن خبرهای هیجان‌انگیز در نظر بگیرید.
از تخیل خود برای ایجاد تبلیغات خلاقانه و تعاملی استفاده کنید که باعث ایجاد تعلیق می شود. این می تواند به شما کمک کند تا مخاطبین را به دنبال کردن برند شما به صورت آنلاین تشویق کنید و برای به روز رسانی های آینده بررسی کنید.

۲. سرنخ ها را به آرامی آشکار کنید

پس از شناسایی انواع سرنخ هایی که قصد ایجاد آنها را دارید، به آرامی آنها را آشکار کنید. با به اشتراک گذاشتن یک تبلیغ در هر روز یا حتی هر هفته، می توانید به ایجاد تعلیق در مدت زمان طولانی تری ادامه دهید. این به افراد بیشتری اجازه می‌دهد تا زمانی که کمپین تبلیغاتی شما هنوز فعال است، آن را کشف کنند. هر چند وقت یک‌بار انتخاب می‌کنید که سرنخ‌ها را فاش کنید، ممکن است به زمانی بستگی داشته باشد که باید اعلام نهایی خود را اعلام کنید. تعیین کنید که چه زمانی قصد دارید آخرین پیام را فاش کنید و سپس برای ایجاد یک تقویم محتوا به عقب کار کنید تا بتوانید بر اساس آن تبلیغات فردی خود را برنامه ریزی کنید.

۳. ایجاد انگیزه

به‌جای تکیه بر کنجکاوی انسانی، انگیزه‌ای برای تشویق مردم به تلاش برای فهمیدن اینکه اعلامیه بزرگ قبل از پایان کمپین تبلیغاتی شما چیست، فراهم کنید.
به عنوان مثال، ممکن است یک وب‌سایت ایجاد کنید که مردم بتوانند از آن بازدید کنند تا حدس‌های خود را وارد کنند و به هر فردی که درست است، یک کد کوپن یا یک محصول با نسخه محدود اعطا کنید. این می تواند به شما در افزایش تعامل و وفاداری به برند کمک کند.
یکی دیگر از روش های بازاریابی محبوب برای تشویق دنبال کنندگان این است که آنها را تشویق کنید تا پست های مربوط به کمپین تبلیغاتی را در صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. هنگامی که افراد زیادی یک پست خاص را به اشتراک می گذارند، سرنخ بعدی به طور خودکار باز می شود. این حس کار تیمی و همکاری ایجاد می کند و در عین حال مردم را برای ادامه تبلیغ برند شما به صورت آنلاین ترغیب می کند.

۴. از فراخوان های واضح برای اقدام استفاده کنید

در حالی که بقیه کمپین شما ممکن است مملو از پیام‌ها، کدها و رمز و رازهای رمزآلود باشد، مطمئن شوید که درخواست‌های شما برای اقدام واضح است. از زبان ساده و مختصر استفاده کنید تا به مخاطبان خود بفهمانید که می‌خواهید در آینده چه اقداماتی انجام دهند. برخی از نمونه‌های فراخوان برای اقدام واضح عبارتند از:

۵. شمارش معکوس برای آشکار شدن بزرگ

با نزدیک شدن به افشای بزرگ، یک شمارش معکوس برای ایجاد حرکت و افزایش هیجان ایجاد کنید. می‌توانید از کلیپ‌های ویدیویی، گرافیک‌ها یا GIF برای ایجاد مجموعه‌ای منسجم از پست‌های شمارش معکوس استفاده کنید. تعداد روزهای باقیمانده در هر قسمت از محتوا را درج کنید تا مخاطبان شما بدانند چه زمانی برای اطلاعیه ما هماهنگ شوند.
این می تواند به شما کمک کند یک کمپین تبلیغاتی به یاد ماندنی ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که مخاطبان در افشای هیجان انگیز شرکت می کنند تا بتوانند بفهمند که این اعلامیه در مورد چیست.

۶. یک هشتگ کمپین ایجاد کنید

قبل از اینکه کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید، یک هشتگ منحصر به فرد برای آن ایجاد کنید. چیزی کوتاه و ساده ایجاد کنید تا به خاطر سپردن آن برای مردم آسان باشد. سپس، از این هشتگ برای هر یک از محتوایی که ایجاد می کنید استفاده کنید تا حس ثبات برند را حفظ کنید. مخاطبان خود را تشویق کنید که از این هشتگ نیز در هنگام بحث در مورد کمپین شما به صورت آنلاین یا اشتراک گذاری محتوای شما استفاده کنند.
این می تواند به شما کمک کند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و به دنبال کنندگان این امکان را می دهد که به راحتی با یکدیگر در بسترهای رسانه های اجتماعی مختلف ارتباط برقرار کنند. همچنین می‌تواند ارزیابی واکنش مخاطبان به کمپین تبلیغاتی را برای شما آسان‌تر کند، زیرا می‌توانید هشتگ را جستجو کنید تا متوجه شوید چه می‌گویند.

۷. از پلتفرم های متعدد استفاده کنید

به جای تمرکز بر یک پلتفرم یا رسانه، چندین گزینه را در نظر بگیرید که مخاطبان شما با آنها درگیر هستند تا دسترسی خود را به حداکثر برسانید. این ممکن است شامل پلتفرم های رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بیلبوردها، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و بازاریابی چاپی باشد.
از تصاویر و زبان مشابه در همه پلتفرم‌هایی که انتخاب می‌کنید استفاده کنید تا مطمئن شوید که کمپین تیزر شما به راحتی برای مردم قابل تشخیص است. زمان پخش هر یک از تبلیغات خود را به طور همزمان انجام دهید تا مطمئن شوید افرادی که با پلتفرم ها یا رسانه های مختلف درگیر هستند، جدیدترین سرنخ ها را به موقع دریافت می کنند.

۸. اطلاعات تماس را جمع آوری کنید

به دنبال فرصت هایی برای جمع آوری اطلاعات تماس از افرادی باشید که با کمپین تبلیغاتی شما درگیر هستند. برای مثال، ممکن است از شرکت کنندگان بخواهید که آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را با شما به اشتراک بگذارند تا حدس های خود را در مورد اعلامیه ارسال کنند.
این داده ها را در حین جمع آوری سازماندهی کنید و سپس از اطلاعات تماسی که جمع آوری کرده اید برای ارسال تبلیغات یا ارتباطات بعدی استفاده کنید. این می تواند کمپین های بازاریابی آینده شما را بهبود بخشد.

اگر با وجود مطالعه همه موارد بالا بازهم سردرگم هستید که چگونه یک کمپین تیزر تبلیغاتی با بازدهی بالا بسازید میتوانید از مشاوران و کارشناسان ما کمک بگیرید و با ما تماس بگیرید.

1 دیدگاه دربارهٔ «کمپین تیزر های تبلیغاتی چیست؟ و چند نکته مهم آن!»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *